F.A.Qs.
Ακολούθησα την διαδικασία αρχικοποίησης κωδικού αλλά δεν έλαβα Email.

Σε περίπτωση που το e-mail δεν εμφανίζεται στον φάκελο «Εισερχόμενα», υπάρχει περίπτωση να έχει αποθηκευτεί στον φάκελο «Ανεπιθύμητα».
Προσοχή! Θα πρέπει να αντιγράψετε σωστά τον σύνδεσμο στο πρόγραμμα πλοήγησης που χρησιμοποιείτε (σε περίπτωση που δεν μπορείτε να κάνετε κλικ στον σύνδεσμο). Διαφορετικά, δεν θα μπορείτε να συνεχίσετε τη διαδικασία.

Έλαβα το email αρχικοποίησης του κωδικού πρόσβασης του λογαριασμού μου αλλά δεν μπορώ να ολοκληρώσω την διαδικασία.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε αντιγράψει σωστά τον σύνδεσμο στο πρόγραμμα πλοήγησης που χρησιμοποιείτε (σε περίπτωση που δεν μπορείτε να κάνετε κλικ στο σύνδεσμο).

Επίσης για λόγους ασφαλείας ο σύνδεσμος έχει ισχύ για μία ημέρα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μία μόνο φορά. Μετά το πέρας της ημέρας θα χρειαστεί να επαναλάβετε τη διαδικασία.

Πως μπορώ να αλλάξω το email επικοινωνίας μου;

Αν έχετε πρόσβαση στην εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Γραμματείας έχετε δηλώσετε εκεί e-mail επικοινωνίας. Εάν δεν το έχετε κάνει ή εάν επιθυμείτε να αλλάξετε αυτό που υπάρχει αποθηκευμένο για το λογαριασμό σας. Επιλέξτε Καρτέλα Φοιτητή –> Επεξεργασία –> Αποθήκευση Αφού δηλώσετε e-mail επικοινωνίας, μπορείτε πλέον να πραγματοποιήσετε ανάκτηση κωδικού πρόσβασης από την εφαρμογή MUSSA. Για τα υπόλοιπα μέλη του Πανεπιστημίου Πατρών, το e-mail επικοινωνίας που υπάρχει αποθηκευμένο, είναι αυτό που είχαν δηλώσει οι ίδιοι κατά την συμπλήρωση της αίτησης λογαριασμού Upnet ID

Συμπληρώνω την φόρμα σύνδεσης στο Upatras Guest αλλά η διαδικασία δεν ολοκληρώνετε.

Βεβαιωθείτε ότι

  • Έχετε αποδεχτεί τους «Όρους Χρήσης Δικτύου» πριν συμπληρώσει τη φόρμα στο captive portal.
  • Έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία της φόρμας.
  • Το πεδίο «ΚΙΝΗΤΟ» της φόρμας είναι της μορφής 69xxxxxxxx (10-ψήφιο).
  • Έχετε εισάγει το PIN στο σύνδεσμο μέσα στα επόμενα 10 λεπτά από τη στιγμή που κάνατε την αίτηση. Μετά την πάροδο 10 λεπτών, το PIN παύει να ισχύει.
  • Έχετε κάνει έως 3 αιτήσεις για σύνδεση στο ασύρματο δίκτυο guest κάθε ημέρα. Η τέταρτη αίτηση (κατά τη διάρκεια μίας ημέρας) απορρίπτεται και δεν θα λάβετε SMS με το απαραίτητο PIN.

αν τηρείτε όλα τα παραπάνω και η φόρμα δεν προχωράει δοκιμάστε

  • Να πατήστε το κουμπί «Πίσω» (βελάκι), το οποίο σας μεταφέρει ώστε να κάνει την αίτηση από την αρχή.
  • Να πατήστε το σύνδεσμο «Δεν έχω λάβει κωδικό» στη φόρμα εισαγωγής του PIN, το PIN ακυρώνεται και επιστρέφετε στην αρχή της αίτησης.
Όταν προσπαθώ να συνδεθώ μέσω VPN η σύνδεση αποτυγχάνει και στο αρχείο καταγραφής log file εμφανίζεται το μήνυμα All TAP-Win32 adapters on this system are currently in use.

Ακολουθήστε τη διαδρομή Έναρξη->Πίνακας ελέγχου->Κέντρο δικτύου και Κοινής χρήσης->Αλλαγή ρυθμίσεων προσαρμογέα,

κάντε δεξί κλικ στην «Τοπική σύνδεση» με όνομα «Τap-win32 adapter» και πατήστε «Ενεργοποίηση».

Αν δεν υπάρχει τέτοια συσκευή θα πρέπει να τη δημιουργήσετε ως εξής:
Ακολουθήστε τη διαδρομή Έναρξη->Προγράμματα->OpenVPN και πατήστε Add a new TAP-Win32 virtual ethernet adapter.
Δοκιμάστε να συνδεθείτε.
Αν το πρόβλημα παραμένει, και δεν χρησιμοποιείτε λογαριασμό με δικαιώματα διαχειριστή στον υπολογιστή σας, παρακαλούμε ακολουθήστε τα παρακάτω:

1. Κάντε δεξί κλικ στο εικονίδιο του OpenVPN στη γραμμή εργασιών και πατήστε Εxit.
2. Πηγαίνετε στον κατάλογο C:\Program Files\OpenVPN\bin, κάντε δεξί κλικ στο αρχείο «open-vpn.gui» και επιλέξτε «Εκτέλεση ως διαχειριστής

Αν και συνδέομαι μέσω VPN (το εικονίδιο του είναι πράσινο), δεν έχω πρόσβαση στις ψηφιακές βιβλιοθήκες.

Για να είστε σίγουροι ότι η σύνδεση μέσω VPN λειτουργεί σωστά θα πρέπει, εφόσον το openVPN δείχνει ότι έχει συνδεθεί, Επισκεφθείτε την παρακάτω σελίδα, Θα πρέπει να σας αναγράφει

Είστε συνδεδεμένος στην υπηρεσία VPN του Πανεπιστημίου Πατρών.

Αν δε συμβαίνει ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
κλείστε το openVPN με δεξί κλικ στο εικονίδιο του στη γραμμή εργασιών κάτω δεξιά πατώντας Exit,
πηγαίνετε Έναρξη->Προγράμματα->openVPN,
κάντε δεξί κλικ στο openVPN.gui και επιλέξτε Εκτέλεση ως διαχειριστής.
Εφόσον ανοίξει και πάλι το openVPN στην γραμμή εργασιών δοκιμάστε να συνδεθείτε.

Είμαι προπτυχιακός φοιτητής. Πώς μπορώ να αποκτήσω πρόσβαση στην πλατφόρμα eclass;

Η πρόσβαση στην πλατφόρμα παρέχεται με την απόκτηση Upnet ID. Για την εγγραφή σας ως χρήστης της πλατφόρμας ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:

Στην ιστοσελίδα http://eclass.upatras.gr επιλέξτε «Εγγραφή Χρήστη». Στη συνέχεια, επιλέξτε «Λογαριασμός Φοιτητή (Δημιουργία): Νέος Λογαριασμός (με πιστοποίηση μέσω UPnet)«. Καταχωρίστε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης (password) που διαθέτετε.

Ακολούθησα τις οδηγίες για την εγκατάσταση του eduroam installer, αλλά δεν κατάφερα να συνδεθώ

Η συνηθέστερη αιτία είναι ασυμβατότητα της κάρτας ασύρματου δικτύου με τις ρυθμίσεις ασφαλείας του eduroam. Δοκιμάστε να κάνετε αναβάθμιση στους drivers της ασύρματης κάρτας δικτύου (αν υπάρχουν) και επαναλάβετε την εγκατάσταση του installer, ή δοκιμάστε μια διαφορετική ασύρματη κάρτα δικτύου USB.

Ακολούθησα τις γενικές οδηγίες(Χειροκίνητη Σύνδεση) αλλά δεν κατάφερα να συνδεθώ:

Αν έχετε ρυθμίσει χειροκίνητα το προφίλ του eduroam σύμφωνα με τις γενικές οδηγίες, τότε εκτός από το παραπάνω πρόβλημα με την ασύρματη κάρτα δικτύου, είναι πιθανό να λείπουν κάποια από τα πιστοποιητικά της αλυσίδας: TERENA SSL CA 2 → USERTrust RSA Certification Authority → AddTrust External CA Root.

Συνδέθηκα με επιτυχία στο eduroam και, για ένα μεγάλο διάστημα, κάθε φορά που άνοιγα τον υπολογιστή μου έμπαινα στο internet αυτόματα. Τώρα όμως δεν μπαίνω στο internet και μου ζητάει ξανά όνομα χρήστη και κωδικό:

Για κάποιο λόγο έχει σβηστεί ο αποθηκευμένος κωδικός πρόσβασης (π.χ. λόγω δικτυακού προβλήματος, ή επειδή έχετε κάνει αλλαγή κωδικού) ή για κάποιο λόγο έχει τροποποιηθεί/διαγραφεί το προφίλ του ασύρματου δικτύου eduroam. Δοκιμάστε αρχικά να εισάγετε το όνομα χρήστη (στη μορφή username@upatras.gr) και τον κωδικό σας, και αν δεν καταφέρετε να συνδεθείτε εγκαταστήστε ξανά τον eduroam installer.

Τι είναι η Ψηφιακή Υπογραφή

Το ισοδύναμο της φυσικής υπογραφής στον ψηφιακό κόσμο. Είναι ένα μαθηματικό σύστημα που χρησιμοποιείται για την απόδειξη της γνησιότητας ενός ψηφιακού μηνύματος ή εγγράφου. Μια έγκυρη ψηφιακή υπογραφή δίνει στον παραλήπτη την διαβεβαίωση ότι το έγγραφο/ μήνυμα που δημιουργήθηκε ανήκει στον συντάκτη/ αποστολέα που το υπέγραψε ψηφιακά και ότι δεν αλλοιώθηκε/ παραποιήθηκε κατά την αποστολή του. Για να παραχθεί μια έγκυρη ψηφιακή υπογραφή απαιτείται η χρήση ενός έγκυρου Ψηφιακού Πιστοποιητικού, ενός αρχείου που όχι μόνο χρησιμοποιείται για τη δημιουργία της ψηφιακής υπογραφής αλλά και πιστοποιεί την ταυτότητα της οντότητας που το χρησιμοποιεί.

Πώς στέλνω ένα ψηφιακά υπογεγραμμένο και κρυπτογραφημένο email;

Το πρόγραμμα διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας δίνει τη δυνατότητα να υπογράψετε και να κρυπτογραφήσετε e-mails, αφού εισάγετε στο πρόγραμμα το πιστοποιητικό σας ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ και συγκεκριμένα στο εγχειρίδιο Εισαγωγή προσωπικού Ψηφιακού πιστοποιητικού σε mail client που βρίσκεται δεξιά. Ενεργοποιώντας την επιλογή υπογραφής των μηνυμάτων θα μπορείτε να στέλνετε κάθε μήνυμα υπογεγραμμένο. Για να κρυπτογραφήσετε ένα e-mail θα πρέπει να έχετε το πιστοποιητικό του παραλήπτη αποθηκευμένο στον υπολογιστή σας για να χρησιμοποιήσω το δημόσιο κλειδί του κατά την αποστολή. Η εύρεση και αποθήκευση των πιστοποιητικών άλλων χρηστών μπορεί να γίνει μέσα από την υπηρεσία εύρεσης πιστοποιητικών από την Υποδομή Δημοσίου Κλειδιού Harica.

Σε τι μου χρησιμεύει η απόκτηση προσωπικού ψηφιακού πιστοποιητικού;

Τα προσωπικά ψηφιακά πιστοποιητικά χρησιμοποιούνται κυρίως για την απόδειξη της ταυτότητάς του κατόχου, αλλά και για την κρυπτογράφηση ευαίσθητου περιεχομένου σε ηλεκτρονικές πράξεις. Το κοινό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο δεν εξασφαλίζει ούτε την ταυτότητα του αποστολέα ούτε την ακεραιότητα του περιεχομένου. Η υπογραφή ενός e-mail μέσω του προσωπικού πιστοποιητικού σας αποδεικνύει στον παραλήπτη ότι το έχετε στείλει πράγματι εσείς, καθώς και ότι το περιεχόμενό του δεν έχει αλλοιωθεί από κάποιον τρίτο, από την αποστολή μέχρι την παραλαβή του. Μία ακόμη χρήση του πιστοποιητικού είναι η δυνατότητα να σας αποσταλούν κρυπτογραφημένα μηνύματα που μόνο εσείς μπορείτε να διαβάσετε. Ένα ψηφιακό πιστοποιητικό ανήκει στην Υποδομή Δημοσίου Κλειδιού (ΥΔΚ), δηλαδή σε ενα σύστημα έκδοσης, χρησιμοποίησης και ακύρωσης ψηφιακών πιστοποιητικών τόσο για χρήστες όσο και για εξυπηρετητές δικτύου.

Τι περιέχει και τι μορφή έχει το ψηφιακό πιστοποιητικό μου;

Το προσωπικό ψηφιακό πιστοποιητικό περιέχει τα στοιχεία σας και το δημόσιο κλειδί σας (μια κωδικοσειρά δημοσίως γνωστή), υπογεγραμμένα από την Αρχή Πιστοποίησης που το εκδίδει. Σε αυτή την περίπτωση είναι η Η Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων. Για να εκδοθεί το πιστοποιητικό απαιτείται η ταυτοποίηση των στοιχείων του αιτούμενου χρήστη, που γίνεται μέσω των κατάλληλων ιστοσελίδων, εφόσον ήδη έχει λογαριασμό χρήστη σε φορέα συνεργαζόμενο με την Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων.

Τι είναι και πού χρησιμοποιούνται τα ψηφιακά πιστοποιητικά;

Το προσωπικό ψηφιακό πιστoποιητικό πιστοποιεί την ταυτότητα του κατόχου του σε τρίτους και παρέχει στους τελευταίους τα μέσα ελέγχου της εγκυρότητας αυτής της ταυτότητας. Η έκδοσή του βασίζεται στις αρχές της επιστήμης της Κρυπτογραφίας.
Τα προσωπικά ψηφιακά πιστοποιητικά χρησιμοποιούνται από τους τελικούς χρήστες κατά κύριο λόγο στην επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το κοινό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο δεν εξασφαλίζει την ταυτότητα του αποστολέα ούτε την ακεραιότητα του περιεχομένου του μηνύματος, σε αντίθεση με το ασφαλές ηλεκτρονικό. Το τελευταίο, βασίζεται στο πρωτόκολλο S/MIME (Secure Multipurpose Internet Mail Extensions), που υποστηρίζεται σχεδόν σε όλα τα προγράμματα διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Παρέχεται όμως δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής εγγράφων με τα ίδια πλεονεκτήματα.

Ειδικά, το ασφαλές ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (Secure Email) παρέχει τις εξής εγγυήσεις:

  • Απόδειξη ταυτότητας (Authentication): Οι παραλήπτες ενός μηνύματος/εγγράφου που έχει υπογραφεί ψηφιακά, μπορούν να ελέγξουν την εγκυρότητα της ταυτότητας του αποστολέα
  • Ακεραιότητα (Integrity): Οι παραλήπτες ενός μηνύματος/εγγράφου που έχει υπογραφεί ψηφιακά, μπορούν να είναι βέβαιοι ότι το περιεχόμενο του μηνύματος/εγγράφου δεν έχει μεταβληθεί κατά τη διάρκεια μετακίνησης από τον αποστολέα στον παραλήπτη
  • Εμπιστευτικότητα (Confidentiality): Οι παραλήπτες ενός μηνύματος/εγγράφου που έχει υπογραφεί ψηφιακά και έχει κρυπτογραφηθεί, μπορούν να είναι βέβαιοι ότι κανένας τρίτος δεν έχει τη δυνατότητα να διαβάσει το περιεχόμενό του
  • Μη αποποίηση ευθύνης (Non repudiation): Ο αποστολέας/υπογράφων ενός μηνύματος/εγγράφου που έχει υπογραφεί ψηφιακά δεν μπορεί να αρνηθεί την αποστολή/υπογραφή του μηνύματος/εγγράφου.

Μια άλλη δικτυακή υπηρεσία που σχετίζεται με την χρήση ψηφιακών πιστοποιητικών είναι η πλοήγηση σε ασφαλείς δικτυακούς τόπους/ιστοσελίδες. Η προσπέλαση των δικτυακών τόπων που χαρακτηρίζονται ασφαλείς, χρησιμοποιούν ψηφιακά πιστοποιητικά εξυπηρετητών (με ενεργοποίηση πρωτοκόλλου SSL) και με τεχνολογίες κρυπτογράφησης εξασφαλίζουν το απόρρητο της επικοινωνίας. Το αποτέλεσμα είναι τα στοιχεία που ο χρήστης πληκτρολογεί και «στέλνει» προς τον ιστοχώρο να μην μπορούν να διαβαστούν από τρίτους.

Επιπλέον, υπάρχουν εξυπηρετητές ιστοσελίδων (Web Servers) που απαιτούν «ισχυρή» απόδειξη της ταυτότητας του χρήστη για να παρέχουν δικτυακές υπηρεσίες. Όλοι οι σύγχρονοι πλοηγοί (πχ Internet Explorer, Mozilla, Safari), παρέχουν τη δυνατότητα πιστοποίησης ταυτότητας με την χρήση ψηφιακών πιστοποιητικών (Web Authentication).

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη εμπειρία χρήσης. Περισσότερες Πληροφορίες Αποδοχή

Google

Allow Google and their technology partners to collect data and use cookies for ad personalisation and measurement.
Skip to content